duminică, iunie 01, 2008

filozoful.

oamenii cat traiesc invata,am invatat sa invat,am invatat sa apreciez ceva ce am chiar inainte sa il pierd :)


odata,demult intr-un mic oras de sticla traia un batran filozof.pe vremea cand inca putea sa tina in mana o foaie preda la universitate.filozofie si muzica.inca isi aminteste cand sta pe scaunul de lemn din care lipsesc 2 scanduri verzi cum era atunci.greu?nu,doar diferit.acum are 74 de ani si ii tremura mana cand ducea doza de bere la gura.bea bergenbier."tataie,sa ti minte ceva de la mine....",si spunea ceva,spunea multe.spunea bine.macar am inteles un lucru din spusele lui.juca sah.jocul craeaza o gandire logica,coerenta,dezvoltata.iubesc sahul doar pentru ca ajuta gandirea,dar in sens logic,intareste dominatia emisferei stangi,nu cred ca face vreun bine,depinde cat inseamna dezvoltarea gandirii pt oameni.batranul nu suporta sa fie contrazis,stia adevarul demonstrat stiintific,dar cea ce in opinia mea era adevarat el nu recunostea,de fapt nici nu asculta,vobea din carti.dar interpreta.stia teoretic,practic nu cred ca ii iesea asa de bine.a trait in romania 74 de ani,sper sa apuce 77,un om cu minte logica,dar poate oare fi totul inteles teoretic?nu,practica....prin practica se demonstreaza,desi teoretic este suficient.filozoful joaca sah si bea bergenbier,are 74 de ani si a fost profesor universitar.

vantul bate si soarele incalzeste,impresionant...

Un comentariu:

Mia spunea...

hmmm...imi place :)